środa, 26 sierpnia 2015

Motoryzacja w pigułce

W czasach kiedy każdy ma swój samochód w garażu, często nie doceniamy swobody jaką nam dają. Generalnie posiadanie samochodu stało się czymś normalnym, rzekłbym nawet, że naturalnym. Nawet jeśli ktoś nie posiada samochodu na własność, to wypożyczenie jednego nie stanowi problemu. Obecnie na rynku znajduje się wiele firm oferujących wynajem samochodów bielsko

Ludzie ciągle korzystają z komunikacji: pociągów i autobusów, ale to samochody królują na naszych drogach. Obecnie nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Ułatwiają nam podróż z jednego miejsca w drugie i nie chodzi tylko o długie trasy. Samochód towarzyszy nam codziennie, ułatwiając czynności związane z przemieszczaniem. Osobiście uważam, że jestem uzależniony od swojego auta, ponieważ nawet na najmniejsze zakupy jadę swoim samochodem.

Ponadto, jestem wielkim fanem motoryzacji. Od najmłodszych lat interesuję samochodami. Jako dziecko zbierałem modele najlepszych aut, na razie pozostają mi zloty fanów motoryzacji i moje cudeńka w garażu.

Warto przytoczyć krótką historię motoryzacji dla wszystkich niezorientowanych. Otóż już w 4000 roku p.n.e wynaleziono koło. Właśnie od tego czasu człowiek zaczął używać pojazdów kołowych. Wiele próbowało urozmaicać pojazdy, tak by jak najlepiej funkcjonowały. Pierwsze pojazdy napędzane pojawiły się dopiero w XVIII wieku i były przeznaczone do ciągnięcia dział. Pojazd odszedł w zapomnienie, ponieważ rozwijał prędkość jedynie 4km/h. Kolejne parowozy również nie zyskały uznania, ponieważ osiągi nie były satysfakcjonujące. Dopiero w 1875 pojawił się pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym. Kolejne lata były już bardzo udane dla motoryzacji. Niedługo później pojawił się pierwszy samochód ze skrzynią biegów, a w1894 roku zorganizowano pierwszy wyścig samochodowy. 

Dzisiaj również robimy wielkie postępy. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt by nie pomyślał o samochodzie bez kierowcy. Warto wiedzieć, że autonomiczne pojazdy zostały dopuszczone do ruchu w 2013 roku w trzech stanach USA.

Wiem, że będę obserwatorem jeszcze wielu zmian w dziedzinie motoryzacji.


13 komentarzy:

  1. Faktycznie taki skrót w pigułce czasami się przyda aby dowiedzieć się co nieco o motoryzacji. Zresztą ja jestem wielką fanką wszystkiego co związane z pojazdami mechanicznymi i zresztą bardzo lubię również jeździć. Dlatego jestem przekonana, że jak najbardziej ubezpieczenie AC https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-ac/ może być przydatne w najmniej oczywistym momencie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na dobrą sprawę ja za bardzo samą motoryzacją się nie interesuję, ale miałam samochód aby móc się przemieszczać. Całkiem niedawno poprzez serwis https://autokupiec.pl/skup-aut-gdynia/ udało mi się go sprzedać i najbardziej podobało mi się to, że bez większego problemu dostałam fajną kwotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli wychodzi na to, że wynajem samochodów ma długi staż. Dzisiaj jednak w https://flexrent.pl/ dostępne są najnowsze modele, nie takie co z obrazka :) I fajnie, bo za nieduże pieniądze można sobie komfortowo podróżować

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogólnie sama motoryzacja to dość obszerna wiedza i myślę, że co nieco należy się na niej znać. Ja również całkiem niedawno na stronie http://ddwlkp.pl/na/9087 czytałam o ciśnieniu w oponach i dlaczego jest ono tak istotne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie również sama motoryzacja interesuję i w głównej mierze stare samochody marki VW. Mam nawet starego garbusa i właśnie teraz zamierzam się wziąć za jego renowację. Bardzo cieszy mnie to, że również w sklepie https://garbus.pl/vw-t181 mogę znaleźć wszelkie części zamienne do niego.

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie myślę, że jeszcze warto wspomnieć o zaletach oraz ważności pomocy drogowej. Jak mi się samochód nagle zepsuł to wtedy tylko i wyłącznie pomoc drogowa http://pomoc-drogowa.katowice.pl/ zjawiła się u mnie błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie sama motoryzacja jest bardzo ciekawa i jak dla mnie bardzo ważną kwestią jest również czytanie nowych artykułów z nią związanych. Jeśli ktoś chce się dowiedzieć czym jest Intercom to w artykule https://nowagazeta.pl/artykul/intercom--co-to-takiego/1199242 bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń